ADOLESCÈNCIA, PERSONALITAT, ACOMPANYAMENT, CONDUCTES DE RISC.

ADOLESCÈNCIA, PERSONALITAT, ACOMPANYAMENT, CONDUCTES DE RISC.

 L’ auditori del Casal Pere Quart de Sabadell es va omplir de gom a gom durant els últims  tres dijous, per acollir les tres conferències sobre adolescència , organitzades per Salut Mental Sabadell.

A Salut Mental Sabadell  treballem   cada vegada més  per la prevenció de les malalties mentals. Pensem que cal  fer un esforç per tal de poder detectar a temps i a la vegada ajudar i  acompanyar als joves que presenten un problema que  pot ser un trastorn mental. Cal donar eines a docents i pares per tal de facilitar la comprensió i abordatge de la crisi adolescent i afavorir un procés adolescent dins la normalitat. I per últim, cal oferir indicadors de risc i senyals d’ alarma que  indiquin quan cal  una atenció especialitzada en salut mental.

Per tal de donar resposta a aquestes necessitats, vam organitzar el cicle de tres conferencies: Adolescència, personalitat, acompanyament, conductes de risc.

“Eines per comprendre l’ adolescent”, la psicòloga Nuria Lopez, va abordar  l’adolescència de forma global, emmarcada al moment social en el que vivim, va donar eines  per la comprensió i el maneig de la crisis adolescent. Va parlar també sobre els indicadors de risc i les senyals d’alarma que poden requerir d’una atenció especialitzada en salut mental.C:\Users\Prequena\Desktop\Jornades Adolescència\Video Nuria López

Video

” Cables creuats: la salut mental en les adolescències d’ avui” Jaume Funes, psicòleg i educador, afirmava que no és gaire fàcil descobrir, des de fora del seu món, què els passa; encara és més complicat saber què fer, especialment des de les estructures alienes de la salut mental; va  donar eines per poder explicar, de manera habitual, als adolescents què passa quan se’ns creuen el cables, i per ajudar els adolescents a entendre la salut mental.

“Trencant  murs, vertígens i pors: Quan cal consultar a un especialista en salut mental infanto-juvenil? “ Joaquim Punti, psicoterapeuta, va presentar els dispositius que ofereix el servei de salut mental infantil i juvenil, com accedir-hi, símptomes i trastorns que s’atenen, circuits de derivació, d’ingrés i d’urgències i  va explicar com treballa un psicòleg clínic amb els nens i adolescents amb trastorns mentals.

Jaume FunesDS 

DS adolescencia 17-5-16

DS adolescencia 12-5-16

DS adolescencia 21-5-16

http://www.isabadell.cat/tag/jaume-funes/

Jornades adolescencia

 

A %d bloguers els agrada això: